آموزش تصویری نصب مغزی قفل درب

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مثل اسباب‌کشی به منزل جدید و یا به اتمام رسیدن طول عمر سیلندر، مجبور به تعویض مغزی درب چوبی شوند و به دلیل ناآگاهی در روش عوض کردن مغزی در، دچار مشکل شده و ...

11/29/2022 16:00:58 +03:30

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مثل اسباب‌کشی به منزل جدید و یا به اتمام رسیدن طول عمر سیلندر، مجبور به تعویض مغزی درب چوبی شوند و به دلیل ناآگاهی در روش عوض کردن مغزی در، دچار مشکل شده باشند.

شاید در ذهن شما انجام این کار کمی دشوار به نظر برسد، اما با خواندن این مقاله مراحل تعویض مغزی درب چوبی را به سادگی آموزش می‌بینید و نیازی به پرداخت هزینه اضافی به افراد متخصص نمی‌باشد.

اندازه‌گیری قاب دستگیره برای تعویض مغزی درب چوبی

یکی از دغدغه‌های تعویض مغزی در چوبی، گیر کردن قاب دستگیره به قفل است و برای جلوگیری از این مشکل باید به سایز قفل‌ها توجه کرد.

معمولا قفل‌های موجود در بازار سایز بین 6 تا 9 سانتی‌متری دارند که بر اساس این سایز، قفل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

برای مشاهده انواع مغزی قفل کلون کلیک کنید

با توجه به این که فاصله بین دو طرف قاب دستگیره هم اندازه نیستند، باید سایز مغزی با پهنای درب هم‌خوانی داشته باشد.

باز کردن پیچ‌های دستگیره برای تعوض مغزی درب چوبی

با باز کردن پیچ‌ها قسمت بیرونی هر دو طرف دستگیره درب را جدا کنید، این عمل را می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف مثل پیچ‌گوشتی برقی انجام دهید، ولی اگر قصد باز کردن دستگیره با پیچ‌گوشتی دستی را دارید، درب را محکم نگه دارید تا به راحتی جدا شود.

باز کردن دستگیره پلاک

جدا کردن دستگیره‌های دو طرف از درب

بعد از باز کردن پیچ‌ها مراقب باشید درب بسته نشود، زیرا برای باز کردن دوباره درب، مجبور می‌شوید دستگیره‌ها را مجدد وصل کنید، سپس دستگیره‌ها را از درب جدا کنید.

نصب چرخ لنگر در تعویض مغزی درب چوبی

در هنگام قرار دادن مغزی قفل، چرخ لنگر باید در مکان مناسب خود قرار بگیرید که باعث باز و بسته شدن قفل شود، وقتی که از جاگذاری مغزی مطمئن شدید، پیچ‌های آن را محکم سفت کنید.

اگر سوراخ پیچ قبلی برای قفل جدید کوچک است با دریل یا چکش سوراخ را بازتر کنید تا پیچ به خوبی در محل قرار بگیرد.

جاسازی چرخ لنگر

نصب دستگیره بعد از تعویض مغزی درب چوبی

بعد از نصب مغزی و اطمینان از جایگیری چرخ لنگر، دستگیره‌های دو طرف را نصب می‌کنیم که با استفاده از دو پیچ در بالا و پایین دستگیره محکم بسته می‌شود.

بعد از اینکه کار را تمام کردید، ابتدا قفل درب را چند بار با کلید باز و بسته کنید و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید، سپس درب را ببندید.

آموزش نصب مغزی قفل درب دستگیره‌های رزتی

 برای نصب سیلندر دستگیره‌های رزتی، دیگر لازم نیست دستگیره را از درب جدا کنید و تنها با باز کردن یک پیچ مغزی قفل درب را تعویض کنید.

معمولا قفل‌های موجود در بازار سایز بین 6 تا 9 سانتی‌متری دارند که بر اساس این سایز، قفل مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

پیچ مخصوص سیلندر که در پیشانی قفل پهن قرار دارد را باز کنید تا مغزی آزاد شود، سپس با کلید بچرخانید و بیرون بکشید.

در هنگام قرار دادن مغزی قفل، چرخ لنگر باید در مکان مناسب خود قرار بگیرید که باعث باز و بسته شدن قفل شود، وقتی که از جاگذاری مغزی مطمئن شدید، پیچ آن را محکم سفت کنید.

نصب سیلندر روی دستگیره رزت

سخن آخر

افراد به دلایل گوناگون مثل اساب‌کشی یا هرز شدن مغزی قفل مجبور به تعویض مغزی درب چوبی می‌شوند پس بهتر است با خواندن این مقاله روش نصب آن را یاد بگیریم.

مراحل ذکر شده در این مقاله برای مواقعی که کلید در قفل شکسته باشد نیز کاربرد دارد.



klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما