آموزش تصویری نصب قفل درب چوبی

شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که چه نوع قفل درب چوبی مناسب منزل شما است؟ و هنگام نصب آن دچار مشکل شده باشید؛ ما در این مقاله نصب قفل درب چوبی را آموزش می‌دهیم و...

11/22/2022 15:11:38 +03:30

شاید این اتفاق برای شما افتاده باشد که چه نوع قفل درب چوبی مناسب منزل شما است؟ و هنگام نصب آن دچار مشکل شده باشید؛ ما در این مقاله نصب قفل درب چوبی را آموزش می‌دهیم و شما را با راهنمای نصب قفل درب چوبی آشنا می‌کنیم.

قفل درب چوبی وسیله‌ای است که دیده نمی‌شود ولی برای امنیت هر دربی ضروری است؛ افراد ممکن است به دلیل خراب شدن قفل، مجبور به تعویض آن شوند و ممکن است با تعمیر قفل درب چوبی مشکل را برطرف کنند، البته بستگی به میزان خرابی دارد در غیر این صورت قفل درب چوبی باید تعویض شود.

دلیل دیگر نصب قفل درب چوبی، خرید درهای جدید برای منزل نوساز می‌باشد که در هر صورت ما باید با روش نصب آن آشنا شویم.

نکات لازم برای نصب قفل درب چوبی

سه نکته مهم در هنگام نصب قفل درب چوبی وجود دارد که شامل سایز قفل، نوع قفل و پهنای قفل می‌باشد.

قفل‌های درب چوبی سایز و انواع مختلفی دارند که باید بدانیم مناسب چه نوع دربی هستند و برای شناخت کامل آن می‌توانید مقاله انوع قفل درب چوبی مناسب آپارتمان شما را مطالعه کنید.

در هنگام نصب قفل درب چوبی پهنای آن را در نظر بگیرید که فاصله بین ابتدا و انتهای دولبه قفل می‌باشد.

فاصله‌ی پنجاه و پنج و زیر پنجاه و پنج میلی‌متر مناسب درب‌های آهنی می‌باشد ولی فاصله‌ی شصت و پنج میلی‌متر به بالا مخصوص درب‌های چوبی ساخته شده است که در این مقاله به روش نصب آن می‌پردازیم.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم فاصله بین میله دستگیره تا ابتدای قفل است که بر حسب میلی‌متر محاسبه می‌شود، این فاصله برای انتخاب نوع دستگیره درب اهمیت دارد به عنوان مثال فاصله 45 میلی‌متر برای دستگیره رزت استفاده می‌شود.

سایزهای مختلف قفل پهن

ابزار مورد نیاز برای نصب قفل درب چوبی

روش نصب قفل درب چوبی بسیار ساده است به طوری که بدون نیاز به داشتن مهارت خاصی می‌توانید آن را نصب کنید و تنها با یک پیچ گوشتی چهارسو هر نوع قفل درب چوبی را می‌توان نصب کرد.

اگر درب شما تازه ساخته شده است و یا می‌خواهید برای مکان دیگری از آن استفاده کنید باید با ابزارهای مختلفی مثل دریل، چکش، اره، متناسب با نوع قفل مورد نظر اندازه‌گیری شود و جایگاه را ایجاد کرد.

نصب قفل پهن با پیچ گوشتی

روش نصب قفل درب چوبی

تمام قفل‌های درب چوبی به یک شکل نصب می‌شود و تنها با بستن دو پیچ در بالا و پایین قفل، توسط یک پیچ گوشتی چهارسو انجام می‌شود.

امروزه از قفل پهن ضد سرقت برای افزایش امنیت منازل استفاده می‌شود که درب چوبی مخصوص خود را دارد، این نوع قفل از سه قسمت مجزا تشکیل شده است که در بالا، وسط و پایین درب قرار می‌گیرد و هر کدام با استفاده از دو پیچ در بالا و پایین قفل نصب می‌شود.

تصاویر زیر مراحل نصب قفل درب چوبی را نمایش می‌دهد.

نصب قفل درب چوبی روی درب

انواع قفل درب چوبی

قبلا به طور کامل در رابطه با انواع قفل درب چوبی صحبت شده است و در این مقاله اشاره مختصری به آن می‌کنیم.

قفل‌ها به سه دسته سوئیچی، کلیدی و سرویسی تقسیم می‌شوند؛ برای درب ورودی ساختمان که امنیت بیشتری نیاز دارد از قفل سوئیچی و برای درب اتاق خواب از کلیدی و برای درب حمام و سرویس بهداشتی از قفل پهن سرویسی استفاده می‌شود.

روش نصب هر کدام از این قفل‌ها به یک شکل انجام می‌شود که در بالا توضیح دادیم.

برای تماشای فیلم آموزش نصب قفل درب چوبی کلیک کنید

سخن آخر

برای نصب قفل درب چوبی نیاز به داشتن تخصص و مهارت خاصی نیست و تنها با بستن چند پیچ ساده انجام می‌شود؛ قبل از خرید قفل پهن ابتدا نوع آن را مشخص کنید که در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.


klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما