بهترین انواع قفل کتابی مناسب کرکره‌ها

با توجه به نیاز امنیت اماکن تجاری، کرکره یک مغازه یا یک انبار یکی از اولین چیزهایی که به آن فکر می‌کنید خرید یک قفل است قفل کتابی یکی از پرکاربردترین یراق آلات برای قفل کردن کرکره مغازه‌ها...

01/01/2023 13:33:39 +03:30

با توجه به نیاز امنیت اماکن تجاری، کرکره یک مغازه یا یک انبار یکی از اولین چیزهایی که به آن فکر می‌کنید خرید یک قفل است قفل کتابی یکی از پرکاربردترین یراق آلات برای قفل کردن کرکره مغازه‌ها، گاراژها و انبارها می باشد. یک قفل کتابی خوب برای کرکره معمولاً از قفل‌های آویز قدیمی که در ابتدا روی کرکره نصب می شدند مقاوم‌تر است.

با این حال، همه قفل‌ها برای این منظور مناسب نیستند و هر آیتم امنیتی می‌تواند بسته به ویژگی‌های متفاوت، کم و بیش برای پوشش یک نقش خاص مناسب باشد.

اما چگونه بین یک قفل کتابی خوب برای کرکره و قفل کتابی که قادر به ارائه حفاظت کافی نیست تمایز قائل شد؟

قفل کتابی چیست؟

قفل‌های کتابی دارای بدنه برنجی هستند که توسط یک بدنه فولادی زرهی مقاوم محافظت می‌شود و دارای روکش بسیار مقاوم است. این قفل‌های همه کاره دارای یک قلاب چرخشی سنگین با میله ضد کشش و یک محافظ ضد مته فولادی سخت شده برای محافظت از سیلندر قفل هستند.

همچنین این قفل‌ها به طور خاص برای کرکره‌های غلتکی طراحی شده‌اند، اما به دلیل طراحی امنیتی بالا، اغلب در انبارها و کانتینرها هم استفاده می شوند.

قفل کتابی کلون

شاخصه‌های بهترین قفل‌های کتابی

انواع مختلفی از قفل‌ها در همه اندازه‌ها، سبک‌ها، وزن‌ها، مواد و سطوح امنیتی موجود هستند. اما یک قفل خوب دارای چه ویژگی‌هایی است:

اندازه :

قفلی را انتخاب کنید که سایز آن برای کار شما مناسب باشد بدنه درشت و میله ضخیم به استحکام قفل می‌افزاید، هر چه بزرگتر باشد بهتر است و در برابر آسیب مقاوم‌تر است ، اندازه یک عامل بازدارنده قابل قبول است.

مواد :

به دنبال مواد با کیفیت باشید، اکثر قفل‌ها از برنج یا فولاد ساخته می‌شوند مانند برنج جامد، فولاد چند لایه، فولاد زره پوش، فولاد سخت شده جامد که از نظر ساختار متفاوت هستند.

برنج فلز نرم‌تری است که امنیت به نسبت پایین‌تری دارد اما فولاد سخت شده مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌های احتمالی دارد و شکستن آن فوق العاده سخت است.

میله:

ضخامت و استحکام نکته کلیدی است وهر چه میله ضخیم تر باشد، بریدن آن سخت تر است.

ضد زنگ:

برای قفل‌هایی که در فضای بازمورد استفاده قرار می‌گیرند ، به دنبال مواد مقاوم در برابر آب و هوا باشید مانند فولاد ضد زنگ، یا قفل‌هایی با پوشش های پلیمری.

اما چگونه می توان بین یک قفل کتابی خوب برای کرکره و قفلی کتابی که قادر به ارائه حفاظت کافی نیست تمایز قائل شد؟

ویژگی‌های بهترین قفل کتابی

بهترین نوع قفل کتابی دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. این قفل‌ها با استفاده از مواد با کیفیت خوب و فرآیندهای ماشینکاری با دقت بالا تولید می شوند.
  2. برای مقاومت در برابر برش، در آن یک میله دوار با قطر حداقل 10 میلی متر تعبیه شده است.
  3. هنگامی که قفل بسته می شود، میله با چفت های محکم (ترجیحاً از فولاد ضد زنگ) که در سمتی که میله از آن خارج می شود، محکم می‌شود. به این ترتیب، هنگامی که قفل نصب می‌شود، میله را نمی‌توان برداشت حتی اگر دزد موفق به بریدن آن شود.
  4. دارای یک سیلندر یا مغزی قفل برنجی برای مقاومت در برابرباز شدن با اسید است.
  5. کلید این قفل ها بگونه ای طراحی شده اند که قابلیت کپی شدن ندارند .

انواع قفل کتابی کلون

 میله (غل )

میله یا غل در معرض ترین قسمت قفل است که بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید از موادی ساخته شود که بیشترین مقاومت ممکن را در برابر برش، کشیدن و ضربه داشته باشد.

متأسفانه، موادی که در برابر نیروهای کششی مقاوم‌تر هستند معمولاً در برابر برش مقاومت ضعیفی دارند، در حالی که موادی که در برابر برش بسیار مقاوم هستند، در صورت ضربه شکننده هستند. بنابراین، موادی که با آن میله (غل) ساخته می‌شود باید به درستی انتخاب شود تا به بهترین مقاومت ممکن در برابر انواع مختلف آسیب ها که قفل ممکن است متحمل شود، دست یابد.

بهترین ماده برای این نوع استفاده، فولادی است که به درستی سختکاری شده است. سختکاری، که شامل حرارت دادن فلز تا دمای بالا و سپس خنک شدن سریع آن است و به آن استحکام مکانیکی می‌دهد، در حالی که سخت شدن سطح مقاومت در برابر برش را بهبود می‌بخشد.

زره

قفل‌های کتابی نوع توسعه یافته قفل‌های سنتی برای کرکره‌ها هستند. این‌ها دارای تمام ویژگی‌های مثبتی هستند که در بالا توضیح داده شد و همچنین دارای مزیت محافظت از بدنه (ساخته شده از برنج) توسط یک زره فولادی مقاوم هستند که آنها را به طور قطعی در برابر حمله ابزار سرقت و یا برش مقاوم‌تر می کند.

 در ساخت این قفل‌ها که در آن ابعاد بدنه و عملیات ماشینکاری با دقت بالا انجام شده است اجازه نمی‌دهد که این قفل‌ها به راحتی باز شوند.


بدنه یک تکه

بهترین قفل‌های کتابی بازار یک تکه نشان دهنده پیشرفت بیشتر قفل‌های زرهی است. در این حالت زره فولادی برای محافظت از بدنه برنجی وجود ندارد، اما کل بدنه از فولاد مخصوص ساخته شده است. کل بدنه قفل برای افزایش استحکام مکانیکی تحت سختکاری قرار می‌گیرد و سطح آن با یک آبکاری نیکل شیمیایی خاص پوشانده شده است که آن را در برابر خوردگی مقاوم می‌کند. بدنه فولادی یک تکه نه تنها مقاومت مکانیکی بیشتری را ایجاد می‌کند، بلکه امکان استفاده از میله‌های با قطر بزرگتر را نیز فراهم می‌کند، که مقاومت بیشتری دارند و می‌توان صفحه ضد مته چرخشی را نصب کرد.

سخن آخر

راه‌های زیادی برای ایمن کردن اماکن مختلف یا وسیله حمل و نقل بار جهت جلوگیری از سرقت وجود دارد. استفاده از بهترین مارک قفل کتابی یک راه حل ایده آل برای محافظت از کالاها و اماکن شما است.

آیا واقعاً ارزش دارد که هر روز با انتخاب از قفلی ارزانتر که کیفیت پایین‌تری دارد کالاهای ذخیره شده در پشت کرکره را در معرض خطر بیشتری قرار دهیم؟

تولد قفل کتابی کلون

با این حال، سعی نکنید با خرید یک قفل بی کیفیت در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. تفاوت هزینه بین یک قفل عالی برای کرکره می‌تواند ایمنی و اطمینان خاطر را در طول زمان تضمین کند .

بنابراین بهترین برند قفل کتابی به لطف مواد و ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی خود می‌تواند یک یراق آلات عالی برای دفاع از کرکره‌های یک مغازه یا اتاق، دروازه‌ها، تجهیزات و همچنین ماشین‌های حمل و نقل بار باشد. به سادگی مدلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

برای مشاهده بهترین قفل‌های کتابی برند کلون می‌توانید به صفحه قفل کتابی مراجعه فرمایید.


klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما