انواع مغزی قفل مناسب آپارتمان شما

آمار نشان می‌دهد که درصد زیادی از سرقت‌ها به خاطر نامرغوب بودن مغزی قفل درب بوده است و افراد نمی‌دانند از چه نوع قفلی برای افزایش امنیت منازل خود استفاده کنند؛ ما در این مقاله به معرفی ...

11/21/2022 12:18:39 +03:30

آمار نشان می‌دهد که درصد زیادی از سرقت‌ها به خاطر نامرغوب بودن مغزی قفل درب بوده است و افراد نمی‌دانند از چه نوع قفلی برای افزایش امنیت منازل خود استفاده کنند؛ ما در این مقاله به معرفی انواع سیلندر که به اصطلاح مغزی قفل نامیده می‌شود می‌پردازیم.

انواع مختلفی از این محصول در بازار با نام‌های سوئیچی، کلیدی و سرویسی عرضه می‌شود؛ هر کدام از این قفل‌ها کاربردهای مختلفی دارد که برای درب ورودی ساختمان، اتاق خواب‌ها و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

روش‌های مختلفی برای باز کردن این قفل‌ها توسط سارقین وجود دارد، مثل تزریق اسید، ضربه و دریل که در ادامه توضیح خواهیم داد از چه نوع مغزی قفلی برای مقاومت در برابر این روش‌ها استفاده کنید.

معرفی انواع مغزی قفل درب یا سیلندرها

به نظر می‌رسد که مکانیزم قفل‌ها همگی به یک روش عمل می‌کند، اما در واقع چنین نیست و هر دربی با توجه به نوع کاربری خود، مغزی قفل مخصوص خود را دارد به طوری که سیلندر درب ورودی با درب‌های داخلی ساختمان متفاوت است.

به طور کلی سه نوع سیلندر در بازار موجود است به نام سوئیچی، سرویسی و آپارتمانی که به صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

مغزی قفل درب در سایزهای 63، 70، 80، 90 و 120 میلی‌متری موجود می‌باشد که قبل از خرید سیلندر، ابتدا سایز دستگیره درب را اندازه‌گیری کنید و مناسب آن قفل مورد نظر خود را تهیه کنید.

انواع مغزی قفل برند کلون

انواع سیلندر سوئیچی

به طور کلی ما دو مدل سیلندر در بازار موجود داریم به نام تسمه‌دار و بدون تسمه که هرکدام در جایگاه خود از امنیت بالایی برخوردار هستند؛ سیلندر سویچی برای درب‌های ورودی آپارتمان‌ها که نیاز به امنیت بالایی دارد استفاده می‌شود، مکانیزم این مدل مغزی قفل به این صورت است که از هر دو طرف کلید می‌خورد و در دو نوع کامپیوتری و نرمال تولید می‌شود.

سیلندر بدون تسمه نرمال

این نوع سیلندر در سایزهای 63، 70، 80 و 90 میلی‌متری موجود می‌باشد؛ در مکانیزم آن از توپی کلید نرمال استفاده شده است که توسط کلید‌های معمولی برای باز و بسته شدن قفل استفاده می‌کند.

سیلندر بدون تسمه کامپیوتری

سایز این نوع مغزی قفل درب 63، 70، 80 و 90 میلی‌متر می‌باشد؛ در مکانیزم آن از توپی قفل درب کامپیوتری استفاده شده است که توسط دستگاه‌های اتوماتیک مخصوص ساچمه‌ریزی می‌شوند، بنابراین از امنیت بالایی برخوردار است.

سیلندر تسمه‌دار کامپیوتری

این نوع سیلندر در سایزهای 70، 80، 90 و 120 میلی‌متری تولید می‌شود و مکانیزم این نوع مغزی قفل درب از توپی قفل درب کامپیوتری استفاده شده است که توسط دستگاه‌های اتوماتیک مخصوص ساچمه‌ریزی می‌شوند، بنابراین از امنیت بالایی برخوردار است؛ این مدل سیلندر را تسمه‌دار می‌نامند به این صورت که یک قطعه فلزی برنجی در زیر سیلندر به کار برده شده است و باعث افزایش امنیت آن می‌شود.

سیلندر تسمه دار و سیلندر بدون تسمه برند کلون

معرفی سیلندر سرویسی

این نوع سیلندر قفل درب برای سرویسی بهداشتی و حمام ساخته شده است به این شکل که فقط از طرف داخل باز و بسته می‌شود و برای قفل شدن از کلید استفاده نمی‌کند.

معرفی سیلندر آپارتمانی

تقریبا اکثر درب‌های آپارتمانی مخصوصا درهای ضدسرقت از این نوع مغزی برای افزایش امنیت ساختمان‌ها استفاده می‌کنند، مکانیزم این نوع مغزی قفل درب به این شکل است که فقط از یک طرف کلید می‌خورد و از طرف داخل مانند سیلندر سرویسی باز و بسته می‌شود، این سیلندر در قسمت بالای دستگیره نصب می‌شود.

برای انتخاب مغزی قفل ایمن برند کلون کلیک کنید


سیلندر سرویسی و سیلندر آپارتمانی برند کلون

آلیاژ استفاده شده در انواع مغزی قفل درب

در گذشته سارقین روش‌های مختلفی برای باز کردن قفل‌ها مثل تزریق اسید و ضربه یا سوراخ کردن با دریل را داشتند به خاطر این موضوع، امروزه سیلندر‌ها را با آلیاژ‌های مختلفی مثل برنج و سرب تولید می‌کنند که خاصیت ضداسیدی و ضد ضربه را داشته باشند.

تمام سیلندر‌ها به غیر از سرویسی برای درب‌های ورودی ساختمان و مکان‌هایی که احتیاج به امنیت بالایی دارند، استفاده می‌شود.

سخن آخر

پس برای بالا بردن امنیت منازل و اموال خود از مغزی قفل درب استفاده می‌کنیم که انواع مختلفی دارد مثل تسمه‌دار بدون تسمه و با توجه به میزان ایمنی که نیاز داریم با خواندن این مقاله متوجه می‌شویم که از چه نوع سیلندری برای درب‌های ورودی و داخلی خود استفاده کنیم, علاوه بر آن بهتر است که سیلندر قفل درب خاصیت ضد اسیدی و ضد ضربه داشته باشد.


klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما