انواع دستگیره درب ورودی

فراهم کردن امنیت ساختمان و افراد موجود در آپارتمان مسئله بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید. برخی افراد تصور می‌کنند انتخاب دستگیره کار بسیار راحتی است و فقط ظاهر آن را مد نظر قرار می‌دهند. در صورتی که امنیت و ...

03/27/2023 02:19:25 +04:30

فراهم کردن امنیت ساختمان و افراد موجود در آپارتمان مسئله بسیار مهمی است که باید به آن دقت کنید. برخی افراد تصور می‌کنند انتخاب دستگیره کار بسیار راحتی است و فقط ظاهر آن را مد نظر قرار می‌دهند. در صورتی که امنیت و جنس آن نیز بسیار حائز اهمیت است. امروزه با پیشرفت‌های گسترده در حوزه ساخت دستگیره در ورودی، فراهم کردن امنیت ساختمان بسیار راحت انجام می‌شود. به دلیل وجود تنوع دستگیره در ورودی در بازار شما می‌توانید با هزینه‌های مختلفی آن‌ها را تهیه کنید.

آشنایی با انواع دستگیره ورودی

دستگیره در از جمله وسایلی است که هر روزه از آن استفاده می‌کنید. به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب بهترین دستگاه ذوق و سلیقه شما را نشان می‌دهد بنابراین بهره بردن از بهترین نوع دستگیره درب ورودی باید هوشمندانه باشد. به طور مثال علاوه بر زیبایی، کیفیت و کارایی انواع دستگیره در بسیار مهم است. شما باید دستگیره را مطابق با نوع درب ورودی ساختمان انتخاب کنید. دستگیره‌های در، مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند و از این نظر انتخاب آن‌ها بسیار راحت است. همچنین وجود طبقه بندی در قیمت آن‌ها، خرید را برایتان بسیار راحت می‌کند. تفاوت انواع دستگیره با توجه به جنس، شکل ظاهری آن‌ها مشخص می‌شود که اغلب جنس برنج، نقره، کروم و سایر آلیا‌ژها جنس دستگیره‌ها را تعیین می‌کنند. امروزه علاوه بر این‌که آن‌ها برای درب‌ها چوبی آپارتمان قابل استفاده هستند، دستگیره مناسب برای درب‌های شیشه‌ای در بازار وجود دارد. علاوه بر تمامی این موارد، دستگیره‌های دیجیتالی مدرن در بازار موجود هستند که با وجود زیبایی دوچندان نسبت به سایر دستگیره‌ها، امنیت و آسایش بیش‌تری برای ساکنان منزل فراهم می‌کنند.

کارایی انواع دستگیره ورودی

کاربرد و کارایی دستگیره درب ورودی منزل بسیار متفاوت است.

  • دستگیره پلاک سوئیچی: این دستگیره برای جاهایی که نیاز دارید درب ورودی به راحتی باز نشود کاربرد دارد. اگر بخواهید درب را باز و بسته کنید، باید با استفاده از سوئیچ این‌کار را انجام دهید. امنیت این دستگیره بسیار بالا است.
  • دستگیره درب پلاک کلیدی: این دستگیره بیش‌تر برای درب اتاق خواب استفاده می‌شود و برای درب ورودی ساختمان کاربردی ندارد.
  • دستگیره پلاک آپارتمانی: برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل ساختمان این دستگیره بسیار مناسب است.

دستگیره های کلون

جنس دستگیره درب ورودی

تنوع در جنس دستگیره در ورودی باعث شده تا شما با هر بودجه‌ای بتوانید آن‌ها را تهیه کنید.

زاماک: یکی از مواد کاربردی برای ساخت دستگیره درب ورودی زاماک است. این ماده کارایی زیادی دارد و دارای مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی است. قیمت مناسب و استحکام بالا از ویژگی‌های منحصربه فرد این ماده به شمار می‌رود.

برنج: ماده دیگری که در تولید دستگیره به کار می‌رود برنج است که به دلیل مقاومت بالا به مراتب قیمت بالاتری نسبت به سایر متریال دارد.

آهن: یکی از ارزان‌ترین مواد برای ساخت دستگیره آهن است. زنگ زدگی و مقاومت کم در برابر شکستگی باعث شده تا این ماده برای ساخت دستگیره در مناطق مرطوب مناسب نباشد.

انواع دستگیره مدرن و کلاسیک

انتخاب مدل دستگیره درب ورودی منزل با توجه به سلیقه شما و تنوع موجود در بازار اهمیت زیادی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب دستگیره با کیفیت و قیمت مناسب، در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

دستگیره در ورودی آپارتمان اهرمی

دستگیره اهرمی یکی از مرسوم‌ترین دستگیره موجود در بازار است که دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر دارد. نوع تک سیلندر قفل و دستگیره اهرمی برای درهای چوبی و فلزی مناسب است که باز کردن در از خارج ساختمان به وسیله کلید و از داخل با یک دکمه انجام می‌شود. نوع دو سیلندر اهرمی آپارتمانی هم از داخل و هم از خارج به وسیله کلید امکان پذیر است. دو سیلندر اهرمی بیش‌تر برای درب‌های ساختمان اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگیره‌های اهرمی امنیت متوسطی را برای ساکنان فراهم می‌کند اما به دلیل قیمت مناسبی که دارد، اکثر افراد این دستگیره را برای آپارتمان خود استفاده می‌کنند.

دستگیره های پلاک کلون

دستگیره درب ورودی منزل ضد سرقت

سیستم ورودی الکترونیکی یکی از جدیدترین مدل‌های دستگیره در سال‌های اخیر است. شما می‌توانید به راحتی و بدون کلید درب ورودی را باز کنید. این نوع دستگیره امنیت بسیار بالایی برایتان به ارمغان می‌آور و با خیالت راحت می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. این نوع دستگیره ضد سرقت در انواع انگشتی، دستگیره کارتی و دستگیره رمزی در بازار موجود است و یکی از بهترین انواع دستگیره ورودی به شمار می‌رود. مهم‌ترین مزیت این نوع دستگیره در ورودی آپارتمان، ضد سرقت، ضد حریق و ضد شوک بودن آن است که از ورود افراد ناشناس به داخل منزل یا آپارتمان جلوگیری می‌کند.

دستگیره ضد سرقت اثر انگشتی

فناوری امنیتی بیومتریک با استفاده از تکنیک‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید برای شناسایی افراد با اثر انگشت جایگاه ویژه‌ای در تولید این دستگیره‌ها دارد. در این نوع دستگیره شما که صاحب آپارتمان هستید، انگشتتان را روی اسکنر سخت افزاری قرار می‌دهید و سپس اثر انگشتتان اسکن شده و درب ورودی قفل می‌شود. در صورتی که اثر انگشت با قفل مطابقت داشته باشد، درب ورودی منزل باز می‌شود. معمولا قفل دیجیتالی دستگیره درب ورودی منزل در کسری از ثانیه اثر انگشت را تشخیص می‌دهد و با وجود سیستم‌های پیشرفته در ساخت این قفل، هرگونه تقلب و ورود افراد غیرمجاز به آپارتمان غیرممکن است.

دستگیره در ضد سرقت رمزی

صفحه قفل کلید در این دستگیره، مجموعه‌ای قفل‌ها است که با اعداد و علامت‌ها کامل می‌شود. زمان اختراع این دستگاه ظاهر آن چندان اهمیتی نداشت و فقط به کارایی آن اهمیت می‌دادند اما در سال‌های اخیر ظاهر و زیبایی دستگیره درب ورودی از نوع ضد سرقتی پیشرفت چشمگیری داشته است. انتخاب این دستگیره علاوه بر ایجاد امنیت، راحتی دسترسی را برایتان ممکن می‌سازد. به طوری که یک پین می‌تواند بین تعداد بی‌نهایت افراد تقسیم شود. بنابراین از بازگو کردن رمز دستگیره بین افراد ناشناس جدأ خودداری کنید.

سخن آخر

دستگیره درب از لحاظ فراهم کردن امنیت افراد داخل ساختمان اهمیت زیادی دارد بنابراین در انتخاب آن‌ها باید نهایت دقت را داشته باشید. وجود تنوع در طرح و رنگ و میزان امنیت انواع دستگیره در ورودی باعث شده تا بتوانید با هر بودجه‌ای که دارید، آن‌ها را تهیه کنید. علاوه بر دستگیره‌های کلاسیک با وجود پیشرفت تکنولوژی و فناوری، بهترین دستگیره‌های درب ضد سرقت با امنیت بسیار بالا در بازار موجود بوده و در صورتی که نیاز دارید از ورود افراد متفرقه به داخل آپارتمان جلوگیری کنید، این دستگیره‌ها بسیار برایتان مناسب است.



klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما