دستگیره رزت چیست؟

دستگیره رزت در چندین سال اخیر بسیار رایج شده است زیرا که علاوه‌بر مقاومت بالایی که دارد، دارای طراحی منحصر به فرد و خاصی است که زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را دوچندان می‌کند. این دستگیره با دارا بودن

04/03/2023 10:44:50 +04:30

دستگیره رزت چیست؟

یکی از امن‌ترین دستگیره‌ها رزت است که با وجود طراحی منحصر به فرد، بسیار مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. به دلیل بسته شدن این دستگیره توسط پیچ‌های فیکس برای درب‌های ضدسرقت بسیار کاربردی هستند زیرا که این دستگیره فقط از داخل قابلیت باز شدن دارد. بنابراین با خیال آسوده آن را انتخاب کنید.

معرفی دستگیره درب رزت

شکل جدیدی از دستگیره‌ها با طراحی منحصربه‌فرد وارد بازار شده است که نمای شیک و مدرنی را به محیط خانه و محل کار شما می‌دهد؛ این دستگیره ظاهر جذابی را به درب‌های ورودی هر ساختمان می‌دهد که با قفل‌های سیلندری امنیت خانه‌ها را تامین می‌کند. دستگیره‌های رزت یا دو تکه در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی شده است.

دستگیره درب رزت با طراحی ساده و شیک، مناسب تمامی خواص است. " رز " اصطلاحی است که برای توصیف پلاک دسته استفاده می شود و می تواند شکل سنتی گرد یا مربع باشد. رزت اجازه می دهد تا پیچ ها و یراق آلات را برای پوشش مجلل و براقی که هم سطح درب قرار می گیرد، پنهان کند.

دستگیره رزت یک دستگیره درب ایده آل برای استفاده در درب های داخلی است. در صورت نیاز، می توانید دستگیره رزت را با ترکیبی از قفل، سوئیچی و چفت بسته به اتاق و نیازهای آن ترکیب کنید که با انواع دکوراسیون داخلی منازل سازگار می‌باشد.

انواع دستگیره رزت

کاربرد دستگیره درب رزت

دستگیره‌های اهرمی روی درب رز را می‌توان در هر درب داخلی خانه‌تان با ترکیبی ازسیلندردوطرفه ویا سیلندر سرویسی استفاده کرد. بهتر است برای درب حمام، دستگیره همراه با قفل پهن و سیلندر سرویسی استفاده کنید. جهت محکم کردن درب، دستگیره را باید به صورت ترکیبی با زیر رزتی به کار ببرید. در صورتی که این دستگیره رزت برای درب حمام مناسب نبودند یا شما نیازی به قفل کردن درب ندارید، به سادگی دستگیره درب رزت خود را با یک قفل کلیدی نصب کنید.

دستورالعمل نصب دستگیره اهرمی رزت

برای نصب دستگیره رزت در فراهم کردن وسایل مورد نیاز مانند انجام هرکار فنی دیگری ، اولین قدم برای انجام کار اصولی و دقیق می باشد.

لیستی از وسایل و ابزارآلات که قبل از شروع فرایند نصب رزت ضروری است عبارتند از:

  • دریل
  • مته
  • متر
  • گونیا
  • خطکش
  • چکش
  • گوه
  • پیچ گوشتی
  • مداد
  • چند تکه مته پروانه ای
  • دستگیره ، متعلقات آن و دستورالعمل نصب دستگیره
  • عینک ایمنی

نصب دستگیره رزت

تعیین ارتفاع

اولین پرسشی که در نصب دستگیره در بر روی درب های چوبی باید به آن پاسخ دهیم ارتفاع نصب دستگیره می‌باشد.

علامت گذاری 

مرحله بعد مشخص کردن محل قرار گرفتن دستگیره در رزت بر روی درب می‌باشد ؛ برای این کار میتوان از الگو های مرسوم که محل سوراخ کردن دو طرف درب و همچنین محل سوراخ کردن ضخامت درب را مشخص میکند استفاده کرد.

برش

بعد از مشخص کردن محل های قرار گیری و علامت زدن آن ها ، حال باید با یک مته مناسب در چوبی را سوراخ کنید. توجه داشته باشید که انتخاب مته مناسب باتوجه به سایز دستگیره رزت و ضخامت درب بسیار مهم بوده چرا که ممکن است با انتخاب یک مته اشتباه در چوبی بطور کلی ترک بردارد.

برش محل دستگیره

از اینجا به بعد دیگر مسیر سخت و دشواری را پیش روی خود ندارید ، حال باید با مته پروانه ای در چوبی را برای قرار گیری دستگیره آماده کنید.

برش محل سیلندر

با قرار گیری قفل درون درب ، باید محل فرو رفتگی سیلندر را در چارچوب درب مشخص کنید. برای این کا رتنها کافیست با بستن درب ، محل برخورد سیلندر با چارچوب را علامت گذاری کنید و در نهایت با مته پروانه ای در محل علامت گذاری حفره ایجاد کنید.

بعد از موفقیت آمیز بودن فرایند ایجاد حفره ، برای نصب قالب بر روی چار چوب کافیست مراحل زیر را انجام دهید 

  • قرار دادن قالب بر روی حفره ایجاد شده و علامت گذاری
  • ایجاد حفره به کمک مغار و چکش
  • علامت گذاری محل پیچ شدن قالب
  • سوراخ کردن علامت گذاری با مته مناسب
  • پیچ کردن قالب بر روی چارچوب

نصب دستگیره

در مرحله بعد نصب دستگیره درب رزت بر روی درب چوبی شما با یک قطعه دسته در هر طرف و یک پیچ که از وسط می گذرد مواجه هستید. این کار با ایجاد یک فشار به راحتی انجام می‌شود .

سپس میله را از وسط حفره رد می‌کنیم. در اینجا می‌شود به راحتی دسته ها را بر روی پیچ اصلی و میله وسط قرار داد اما حتما باید مواظب باشید تا دو دسته در سمت های مناسبی بسته شده باشند. روش این کار چک کردن جهت چرخش دسته می‌باشد.

دستگیره های مدرن و کلاسیک کلون

اهمیت انتخاب دستگیره رزت

دستگیره رزت در چندین سال اخیر بسیار رایج شده است زیرا علاوه‌بر مقاومت بالایی که دارد، دارای طراحی منحصر به فرد و خاصی است که زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را دوچندان می‌کند. این دستگیره با دارا بودن قفل‌های سیلندری امنیت خانه را تامین می‌کند. هنگام نصب آن باید تمامی مراحل را به دقت انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما