چه نوع قفل کتابی امنیت اماکن شما را افزایش می‌دهد؟

حتما شما هم با افزایش سرقت از اموال مردم، نگران امنیت اماکن مسکونی و تجاری خود شده‌اید؛ شما می‌توانید با استفاده از قفل کتابی، ایمنی منازل خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید و...

11/10/2022 11:22:45 +03:30

حتما شما هم با افزایش سرقت از اموال مردم، نگران امنیت اماکن مسکونی و تجاری خود شده‌اید؛ شما می‌توانید با استفاده از قفل کتابی، ایمنی منازل خود را تا حد قابل قبولی بالا ببرید و اموال خود را از دست سارقین امن نگه دارید.

امروزه افراد به دنبال راهی برای افزایش امنیت منازل خود می‌گردند و روش‌های مختلفی برای این کار انجام داده‌اند؛ اکثر مردم در هنگام مسافرت نگران این موضوع هستند که در نبود آن‌ها از چه راهی برای عدم ورود سارقین به منزلشان استفاده کنند؟ این نگرانی همیشه باعث ایجاد استرس افراد در هنگام مسافرت و خالی نگه داشتن اماکن خود می‌شود.

بهترین راه برای ایجاد امنیت اماکن خود استفاده از قفل کتابی می‌باشد که در انواع مختلفی مثل چهارپر، کامپیوتری، معمولی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

ما در این مقاله به بررسی و میزان امنیت انواع قفل کتابی می‌پردازیم.

قفل کتابی چیست؟

قفل کتابی از آلیاژهای آهن و فولاد ضد ضربه ساخته می‌شود و دارای یک میله آهنی ضد برش است که باعث باز و بسته شدن آن می‌شود؛ این قفل دهانه باریکی دارد و امکان برش با ابزارهای مختلف را غیر ممکن می‌کند، علاوه بر آن به دلیل عملیات سخت کاری بر روی میله داخل قفل کتابی، امکان بریده شدن با اره آهن‌بر و قیچی را کاهش می‌دهد.

یک قفل کتابی باید خاصیت ضد اسیدی داشته باشد و برای این کار از سیلندر برنجی استفاده شده است؛ این سیلندر‌ها در انواع مختلفی مثل نرمال، کامپیوتری و چهارپر وجود دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان امنیتی که مکان شما نیاز دارد، قفل کتابی مناسب را انتخاب کنید.

معرفی انواع قفل کتابی موجود در بازار

قفل‌های کتابی برای بالا بردن امنیت درب‌های ورودی ساختمان و اماکن تجاری ساخته شده‌اند و به دلیل روش‌های مختلفی که سارقین برای باز کردن این نوع قفل‌ها دارند، مکانیزم آن‌ها در هر مرحله از تولید تغییر پیدا می‌کند و میزان ایمنی آن افزایش می‌یابد.

ما به شما سه نوع قفل کتابی معرفی می‌کنیم که در مقابل روش‌های مختلف سرقت، امنیت قابل قبولی دارند که شامل قفل کتابی نرمال، کامپیوتری، چهارپر می‌باشد.

انواع قفل کتابی برند کلون

قفل کتابی نرمال، قفل کتابی کامپیوتری و قفل کتابی چهار پر

شناخت و بررسی قفل کتابی نرمال

این قفل در سایزهای 90 و 100 میلی‌متری تولید می‌شود که جنس بدنه آن از آهن ساخته شده که در برابر ضربه با اجسام سخت، مقاومت بالایی دارد؛ مکانیزم سیلندر این نوع قفل‌ها نرمال است و با کلید‌های معمولی آهنی باز و بسته می‌شود.

جنس سیلندر (مغزی) آن از برنج ساخته شده است که خاصیت ضد اسیدی دارد.

آلیاژ میله داخل قفل کتابی از آهن مقاوم است و به دلیل انجام عملیات سخت کاری بر روی آن، امکان بریده شدن با اره آهن‌بر و قیچی را غیر ممکن می‌کند.

این نوع قفل کتابی در مقایسه با قفل‌های دیگر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

شناخت و بررسی قفل کتابی کامپیوتری

یکی از روش‌های سرقت از اموال مردم، کپی کردن کلید قفل‌ها بود که سارقین به راحتی این کار را انجام می‌دادند به این منظور سیلندرهای کامپیوتری وارد بازار شدند که فقط با دستگاه‌های مخصوص کامپیوتری امکان کپی کردن کلید‌های آن وجود دارد.

این قفل‌ها در دو سایز 90 و 100 میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود که جنس بدنه آن از آهن ساخته شده که در برابر ضربه اجسام سخت مقاوم است.

مکانیزم این نوع قفل، توسط دستگاه‌های اتوماتیک مخصوص ساچمه‌ریزی می‌شوند، بنابراین از امنیت بالایی برخوردار است.

جنس سیلندر آن از برنج ساخته شده و در برابر تزریق اسید مقاوم است.

آلیاژ میله داخل آن همانند سایر قفل‌های کتابی دیگر از آهن مقاوم است و به دلیل انجام عملیات سخت کاری بر روی آن، امکان بریده شدن با اره آهن‌بر و قیچی را غیر ممکن می‌کند.

قفل کامپیوتری برند کلون

شناخت و بررسی قفل کتابی چهارپر

این نوع قفل کتابی در دو سایز 90 و 100 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ آلیاژ استفاده شده در بدنه این محصول از آهن مقاوم است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

مکانیزم سیلندر این نوع قفل با استفاده از کلید چهارپر کار می‌کند که امنیت قابل توجهی دارد؛ سبک کلید آن به این صورت است که اگر کلید را به حالت صحیح در دست بگیریم به شکل ضربدر قرار می‌گیرد و برای این که از صحت آن اطمینان داشته باشید در ابتدای کلید که به صورت سکه در دست قرار می‌گیرد، یک شیار وجود دارد و از طرف دیگر در قسمت بالای سیلندر که کلید در آن قرار می‌گیرد یک سوراخ وجود دارد که باید با شیار کلید هم‌راستا باشد تا قفل باز شود.

جنس سیلندر آن از برنج ساخته شده و در برابر تزریق اسید مقاوم است.

آلیاژ میله داخل آن مانند سایر قفل‌های کتابی دیگر از آهن است و به دلیل انجام عملیات سخت کاری بر روی آن، امکان بریده شدن با اره آهن‌بر و قیچی را فراهم نمی‌کند.

 قفل‌های کتابی چهار پر برند کلون

شناخت و بررسی قفل کتابی فولادی

جنس بدنه این نوع قفل از فولاد ساخته شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد، بدنه این نوع قفل به چکشی معروف است و ظاهر خاصی را به قفل می‌دهد.

قفل کتابی چکشی در دو مکانیزم نرمال و کامپیوتری تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر کدام در نوع خود امنیت قابل قبولی دارد.

جنس سیلندر این نوع قفل از برنج ساخته شده است که خاصیت ضد اسیدی دارد.

آلیاژ میله داخل آن مانند سایر قفل‌های کتابی دیگر از آهن است و به دلیل انجام عملیات سخت کاری بر روی آن، امکان بریده شدن با اره آهن‌بر و قیچی را فراهم نمی‌کند.

این نوع قفل به دلیل به کار بردن آلیاژ فولاد در بدنه آن، نسبت به سایر محصولات مشابه مقاومت بالاتری دارد.

قفل کتابی مناسب چه مکان‌هایی است؟

معمولا برای بالا بردن امنیت درب آپارتمان‌ها از آکاردئونی استفاده می‌کنند که با قفل کتابی امنیت آن چند برابر می‌شود همچنین برای کرکره مغازه‌ها و مکان‌های تجاری کاربرد دارد.

سخن آخر

پس قفل کتابی، محصول مناسبی برای مکان‌های مسکونی و تجاری به حساب می‌آید که با استفاده از آن امنیت خانه‌های خود را تا حد قابل قبولی افزایش می‌دهد؛ قبل از خرید این نوع قفل، مکان خود را در نظر بگیرید و بر اساس امنیت مورد نیازی که می‌خواهید، نوع قفل کتابی خود را انتخاب کنید.


klun

شرکت کلون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید یراق آلات کشور، با تولید بیش از 800 نوع محصول مطابق با استانداردها و گواهینامه‌های بین‌المللی شامل انواع دستگیره درب، قفل‌های متنوع و یراق آلات مورد نیاز مشتریان گرامی بنام ایران عزیز و با بکارگیری نیرو در سطوح مختلف تخصصی به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم افتخار دارد که نقش قابل توجهی در کار آفرینی و خودکفایی صنعت کشورایفا نماید.

تلفن های تماس

افتخارات ما